FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania

Czym jest OtoStolik?

Oryginalnie - platformą służącą do rezerwacji stolika w restauracji online.

Po wybuchu pandemii COVID-19, chcąc wesprzeć nasze partnerskie restauracje uruchomiliśmy również możliwość zamówień online z dostawą, lub odbiorem osobistym.

Więc teraz staramy się ulepszać gastromię kilkoma usługami:

  • rezerwujemy stoliki online (za darmo dla rezerwujących, odciążając personel restauracji partnerskich)
  • umożliwiamy złożenie zamówienia online na naszym portalu, lub stronie www restauracji - wygodnie dla zamawiających, na uczciwych zasadach dla restauracji

Najczęstsze pytania dotyczące zamówień online

Po wybraniu restauracji, powinieneś zobaczyć średni czas realizacji zamówień, deklarowany przez restaurację. Może on ulec zmianie on wielkości zamówienia oraz natężenia ruchu, szczególnie wydłużyć się w weekendy. Po przyjęciu Twojego zamówienia, restauracja podaje szacowany czas konkretnie Twojego zamówienia, który zobaczysz na zegarze na stronie potwierdzenia zamówienia.

Po przyjęciu zamówienia przez restaurachę powinien pokazać się zegar, na którym będzie wyświetlony szacowany czas realizacji zamówienia.

Oczywiście! Zwrotów zwykle dokonujemy w poniedziałki za zamówienia z poprzedniego tygodnia, natomiast jeżeli zależy Ci na tym, aby otrzymać go szybciej - napisz do nas na hello@otostolik.pl, a postaramy się dostosować :)

Najczęstsze pytania dotyczące rezerwacji

W celu rezerwacji stolika należy wybrać datę i godzinę oraz określić ilość osób, których ma dotyczyć rezerwacja. Następnie wybrać restaurację z listy dostępnej na stronie i kliknąć przycisk z godziną (dla Restauracji partnerskich) lub przycisk “Zarezerwuj” (dla innych Restauracji). Kolejnym krokiem jest wypełnienie formularza rezerwacji i kliknięcie przycisku „Zarezerwuj”. Gotowe!

Od kliknięcia przycisku „Zarezerwuj” do potwierdzenia lub anulowania rezerwacji w lokalu partnerskim mija kilka sekund, natomiast w lokalu niepartnerskim staramy się zamknąć w godzinie.

Dłuższy czas oczekiwania jest zależny od polityki danej restauracji oraz od aktualnego ruchu i godzin jej otwarcia, dzieje się to tylko w przypadku lokali niepartnerskich.

Lokal partnerski jest to restauracja współpracująca z naszym serwisem i dzięki temu umożliwia ona natychmiastową rezerwację stolika przez całą dobę. Znajdują się one na górze listy i są oznaczone piorunem w prawym górnym rogu. Lokale niepartnerskie nie mają z nami ściśle określonej współpracy, jednak rezerwacja również jest możliwa.

Wyświetlanie przycisków na szaro ma trzy przyczyny. Może to by związane z brakiem wolnych stolików w danym czasie, godzinami otwarcia lokalu lub zbyt małym wyprzedzeniem godzinowym podczas dokonywania rezerwacji.

Wyprzedzenie jest w pełni zależne od polityki danej restauracji. Dla jednych będą to trzy godziny, dla innych sześć, natomiast niektóre lokale rezerwują stoliki tylko z całodobowym wyprzedzeniem.

Oczywiście, wszystkie dodatkowe wymagania dotyczące Twojej rezerwacji należy wpisać w pole „Dodatkowe uwagi” znajdujące się na formularzu rezerwacji. Przekażemy je do restauracji, jednak nie gwarantujemy ich spełnienia.

Kluczowe jest podanie prawidłowego numeru telefonu, ponieważ służy on do weryfikacji oraz umożliwia wysyłanie SMS z potwierdzeniem/anulacją lub przypomnieniem o rezerwacji. Bez tego nie ma możliwości dokonania rezerwacji.

Rezerwacja przez otostolik.pl jest zupełnie bezpłatna! Jednak niektóre lokale pobierają opłaty za rezerwację swoich stolików, jest to niezależne od nas i zawsze Cię poinformujemy w przypadku wystąpienia takiej ewentualności.

Niestety po potwierdzeniu nie ma już możliwości zmiany. Jeżeli jednak pomyliłeś się lub chcesz zmienić termin, prosimy o anulowanie poprzedniej rezerwacji i dodanie nowej.

Anulowanie rezerwacji jest bardzo proste. Należy kliknąć w link wysłany w SMS-ie oraz potwierdzić swój wybór na stronie.

Restauracje na naszej liście są podzielone na dwie grupy partnerskie i niepartnerskie, obie są ułożone w porządku alfabetycznym. Wyszukać restaurację możesz, również wpisując jej nazwę w szukajkę lub filtrować po rodzaju kuchni.

Na naszej liście umieszczamy lokale z oceną 4.0 i powyżej znajdujące się na mapach Google. Sprawdź również, czy prawidłowo wpisujesz jej nazwę. Jeżeli restauracja nadal się nie wyświetla, a spełnia kryteria, koniecznie napisz do nas i poinformuj o tym na hello@otostolik.pl

Na naszej liście umieszczamy lokale z oceną 4.0 i powyżej znajdujące się na mapach Google. Wybieramy również lokale w typie restauracji lub kawiarni, które mają przynajmniej kilka stolików. Cały czas rozwijamy naszą bazę lokali, a jeżeli uważasz, że powinniśmy umieścić na liście nowe lokale, prosimy o kontakt na adres e-mailowy: hello@otostolik.pl

Oczywiście, w przypadku lokali partnerskich jest ona automatycznie zapisywana w naszym systemie. Rezerwacja w lokalach niepartnerskich jest potwierdzana lub anulowana przez nas osobiście i tylko wtedy wysyłamy do Ciebie SMS.

Zawsze upewnij się, że wpisujesz poprawny numer telefonu w formularzu kontaktowym. Gdy jednak nie dostałeś od nas SMS z informacją, że rezerwacja może się wydłużyć i czekasz dłużej niż godzinę, prosimy o zgłoszenie problemu pod nr telefonu +48 577 082 874 lub wiadomość na adres e-mailowy: hello@otostolik.pl

Zawsze upewnij się, że wpisujesz poprawny numer telefonu w formularzu kontaktowym. Jeżeli nie otrzymałeś SMS, prosimy o zgłoszenie problemu pod nr telefonu +48 577 082 874 lub wiadomość na adres e-mailowy: hello@otostolik.pl

Obecnie nie ma takiej możliwości, jednak stale się rozwijamy i pracujemy również nad tym, by było to możliwe.

Owszem, jednak nie ma możliwości rezerwacji kilku stolików w zbliżonych godzinach tego samego dnia. W wypadku dokonywania kilku Rezerwacji w tych samych godzinach i dniu wymagane jest podanie listy kolejnych restauracji pod względem ich priorytetu w polu „Dodatkowe uwagi” Rezerwacja zostanie dokonana w pierwszej Restauracji z możliwością jej realizacji. W wypadku Rezerwacji w kilku lokalach jednocześnie zostanie dokonana pierwsza możliwa rezerwacji o podanych parametrach, inne zostaną anulowane automatycznie.

Dokładnie tak samo, jak przy zwykłej rezerwacji - podając swoje imię i/lub nazwisko. W lokalach niepartnerskich można również powołać się na naszą platformę, czyli OtoStolik, natomiast w lokalach partnerskich wystarczy pokazanie otrzymanej wiadomości SMS, potwierdzającej rezerwację.